Grasduin in ons archief en laat je inspireren door feiten, learnings, verhalen en getuigenissen van ouders, kinderen en leerkrachten over inclusief onderwijs.
In de vorige nieuwsbrief gingen we in op een inclusieve schoolcultuur. Hier bespreken we kort ‘de inclusieve schoolorganisatie’. Beide vormen het fundament van de school voor iedereen. Cultuur en organisatie hangen onlosmakelijk samen, daarom werden ze ook gevat in één krachtlijn.
Een inclusieve schoolcultuur en -organisatie vormen het fundament van 'de school voor iedereen'. Beiden hangen onlosmakelijk samen maar omdat er heel wat over te vertellen valt, focussen we ons hier op de schoolcultuur en schuiven we inclusieve schoolorganisatie door naar de volgende nieuwsbrief.
Samengevat en mooi gevisualiseerd ... maak er een poster van en hang het in de leraarskamer. Gespreksstof verzekerd.
Arteveldehogeschool, UCLL en AP onderzoeken.
In scholen voor iedereen is kwaliteitsvol onderwijs zowel voorwaarde als gevolg
Het adviesrapport ‘Evolutie naar scholen voor iedereen’ van de onafhankelijke commissie inclusief onderwijs gaat uit van een directe relatie tussen een inclusief onderwijssysteem en kwaliteitsonderwijs.
Waar leren we wat er belangrijk is in een samenleving?
Femke Houbrechts (Konekt en lid van het kernteam Onwijs Onderwijs) legt uit hoe het advies Inclusief Onderwijs échte verandering inluidt.