Grasduin in ons archief en laat je inspireren door feiten, learnings, verhalen en getuigenissen van ouders, kinderen en leerkrachten over inclusief onderwijs.
“Hoe brengen we ‘dé diversiteit aan leerlingen (ongeacht) tot leren in de nabije school?”
Een school brengt leerlingen tot leren over en in de wereld. Maar die wereld is voortdurend in verandering. Hoe kan je school mee zijn met die verandering?
De ‘Dialoogkaarten inclusief onderwijs’ zijn ontwikkeld voor mensen binnen het onderwijsveld. De gesprekken rond deze kaarten kunnen een eerste aanzet zijn tot reflectie en visievorming.
Op 29 februari hebben Beno Schraepen en Teun Dekker hun visie gegeven op een inclusieve schoolcultuur.
Heb je het webinar gemist? Je kan het hier herbekijken.
Wat moeten we ons voorstellen bij een inclusieve klas of inclusief werken in de klas?
Elk kind is anders en daar moeten we als leerkracht rekening mee houden
Een gesprek over hoe diversiteit in de klas een opportuniteit is om het leren van alle kinderen beter te maken. Hoe pakken ze dat aan in de Platanen?
Polyfonie in de klas. Een praktijkboek voor inclusie. Annet De Vroey en Kathleen Mortier.