Grasduin in ons archief en laat je inspireren door feiten, learnings, verhalen en getuigenissen van ouders, kinderen en leerkrachten over inclusief onderwijs.
In september startte de leerondersteuner Pieter met SMOG gebaren voor een kleuter met een IAC. Juf Tessa vond dat er nog welk kinderen waren voor wie dit nuttig was. Zo werd het project over heel de school voor alle kinderen uitgerold.
Vlaanderen telt 12,1 leerlingen per leerkracht, Europa 13,4
Groepsgrootte en de inclusieve klas: wat is de relatie?
Huyseyin getuigt over zijn strijd om naar het gewone onderwijs te mogen gaan. Mooi inzicht van op de eerste rij over hoe een 16 jarige dit beleeft ...
“Hoe brengen we ‘dé diversiteit aan leerlingen (ongeacht) tot leren in de nabije school?”
Een school brengt leerlingen tot leren over en in de wereld. Maar die wereld is voortdurend in verandering. Hoe kan je school mee zijn met die verandering?
De ‘Dialoogkaarten inclusief onderwijs’ zijn ontwikkeld voor mensen binnen het onderwijsveld. De gesprekken rond deze kaarten kunnen een eerste aanzet zijn tot reflectie en visievorming.
Op 29 februari hebben Beno Schraepen en Teun Dekker hun visie gegeven op een inclusieve schoolcultuur.
Heb je het webinar gemist? Je kan het hier herbekijken.